Formula 1

Sopo sing ra ngerti kendaraan Formula 1 , nek odol Formula si akeh sing ngerti, tp iki kendaraan nggo balapan , sing jelas jos gandos nek ngebut, teknologi ne super canggih lan ngrepoti mekanik’e, dadi ojo gumun nek tak kasi info tentang Formula 1 :
1. Mobil F1 iso melaju dari 0 hingga 160 km/jam lan balik maning ke 0 hanya dalam waktu 4 detik
2. Mesin F1 mung bertahan nggo balapan selama 2 jam sebelum mesin’e mbledos (bhs prancis; njebluk!) , nek mobil biasa iso tahan nganti 20 tahun.
3. Mesin F1 berputar nganti 18000 rpm (ngerti ra?) artine piston bergerak naik turun 300 kali sedetik.
4. Mobil F1 terdiri dari 80.000 komponen, nek mobil tersebut dirakit dengan akurasi hanya 99,9% mobil F1 isih iso mlaku tapi dengan catatan isih ono 80 kesalahan perakitan
5. Desain aerodinamika dan downforce (gaya tekan ke bawah) mobil F1 super duper penting, la wong pesawat cilik wae iso mabur dengan kecepatan luwih rendah daripada mobil F1. ( artine F1 luwih cepet drpd pesawat cilik).
6. Tanpa sistem aerodinamika dan downforce sing sip tenan, mobil F1 iso kelangan kontrol lan banjur iso wheel spin (pembaca iso boso inggris ra? artine : roda berputar tetapi mobil tetap di tempat) pada kecepatan hanya 160 km/jam padahal mobil F1 mlayu’ne kiro2 nganti 300 km/jam.
7. Gaya downforce sing dihasilkan sayap ngarep lan mburi mobil F1 sangat amat huebatt wis... la pas mlaju luwih seko 160 km/jam, mobil F1iso menghasilkan gaya tekan ke bawah sama podo karo abot’e mobil tersebut
8. pas balapan model jalan raya seperti GP Monaco (aq wis tau mrono loh…hehe…), downforce mobil F1 memiliki kemampuan untuk ngangkat penutup lubang got (weladalah…bahaya no…). Maka’ne kata tukang las setempat penutup lubang got kudu dilas sedurung balapan F1.


9. Ban mobil normal iso tahan 60.000 - 10.000 km, tapi nek ban balap F1 didesain mung tahan untuk 90 - 120 km saja.
10. pas balapan, ban balap kehilangan beratnya kiro-kiro 0.5 kg karena aus
11. Ban F1 nggo kondisi sirkuit kering iso mencapai puncak performanya (grip terbaiknya) ketika temperaturnya mencapai 900 - 1200 derajat Celcius. Pada kecepatan maksimalnya, ban F1 berputar 50 kali sedetik
12. Udara ban sing diisi Nitrogen, amargi memiliki tekanan yang lebih konstan (tetep /anteng) dibanding udara biasa. Udara biasa ki memiliki uap air dadi iso ngakibatk’e tekanan ban ora stabil pas temperatur ban meningkat.
13. Temperature rem cakram F1 kiro-kiro 1000 derajat Celsius (panas’e puoollll)…, cakram kui dig awe seko serat karbon soal’e luwih atos,kuat lan tahan aus timbangan’e cakram besi baja koyo montormu sing ndeso kae.
14. pas nge’rem (muni’ne; ciiiitttttt….) , sing dialami pembalap F1 podo pas mobil umum nabrak tembok pas kecepatan 300 km/jam,
15. nek selang air sistem pendingin’e teko2 meledak alias njebluk , seluruh air sistem pendingin iso entek mung jangka waktu satu detik
16. Mobil F1 due sistem kabel sepanjang satu kilometer (dowo tenen mbul…), menghubungkan sekitar 100 sensor dan aktuator sing mantau lan ngontrol bagian-bagian mobil
17. Sistem pengisian bahan bakar F1 iso nyuplai 12 liter bahan bakar sak detik, arti’ne sampeyan mung butuh 4 detik ngisi tangki mobil umum dengan kapasitas 50 liter. Sistem’e podo karo alat sing di’nggo pengisian bahan bakar helikopter militer Amerika Serikat (arep perang po balapan?)
18. Kru F1 ki terlatih tenan wis to.., soal’e iso ngisi bahan bakar ro ngganti ban mung 5 detik
19. Gearbox mesin F1 mung di’nggo pisan (sekali kang) nggo balapan
20. Rata-rata pembalap F1 nek bar balapan berat badan’e berkurang skitar 4 kg setelah sekali balapan.

3 komentar:

vy mengatakan...

halah,,,gayane gawe artikel padahal meh pamer ..peh wes tau nang Monaco.. huuuu ra pengen.. :P

Taat Prasetya mengatakan...

Wah bagus sekali (dipekso karo sek duwe blog tapi.... le nulis komen)... :(

yohanes mengatakan...

bagus2...